חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגדלות הקטנות הרמות ומה שביניהן

נשים רבות מחפשות דרך לשנות את צורת השדיים שלהן או את גודלם. את השדיים ניתן להקטין, להגדיל, להרים, או לשלב לפי רצון המטופלת. באופן טבעי, צניחה או “נפילה” של השדיים היא בלתי נמנעת.

צניחה של השדיים נגרמת בעיקר בגלל מבנה גנטי (TUBEROUS BREASTS) בגלל התרוקנות השדיים לאחר הריון והנקה, ובגלל חוסר אלסטיות של העור והשפעת הכבידה. גם דיאטות וירידה במשקל גוף יגרמו להתרוקנות ומראה צנוח של השד.…

קיימות מספר דרכים לטפל בשדיים מרוקנים ונפולים. הדרך הפופולרית ביותר למילוי נפח הינה באמצעות שתלים או על ידי שימוש ברקמות מגוף המטופלת, כגון הזרקות חוזרות של שומן עצמי או שילוב של מספר שיטות.

שיטה נוספת היא העברת רקמה אזורית מהקוטב התחתון ה”נפול” של השד לקוטב העליון (autoaugmentation) על מנת לתת מלאות ומראה אסתטי יותר.

ניתוחי חזה ב-ASTRA MEDICAL
ניתוחי חזה ב-ASTRA MEDICAL

הרמת חזה ללא שתלים – Autoaugmentation

מטרת ניתוח הרמת חזה ללא שתלים היא ליצור מראה יותר אסתטי של השד, צעיר יותר, לתקן את הנפילה ולשפר את הבליטה (projection).

השיטה ל”הגדלה והרמת השדיים” ללא תותבות אלא על ידי שימוש ברקמת השד  היא שיטת ניתוח המתקנת צניחה של השדיים ומגדילה projection ונותנת מראה גדול יותר לשד.

יתרון של שיטה זו הוא שהיא משפרת את הצורה והמראה של נפח השד ללא שימוש בשתלים.

הגדלה עצמית – autoaugmentation הינה דרך אלטרנטיבית לנשים עם שדיים נפולים ולא גדולים לשפר את מראה השדיים הצנוחים והמרוקנים.

מתאים לנשים עם שד קטן או נפול שמעוניינות במיקום חדש של רקמת השדיים ולא מעוניינות בשתלים.

ניתוח הגדלת חזה מתאים לנשים שרוצות חזה גדול יותר. טעות נפוצה בקרב נשים היא שהגדלת חזה מרימה את החזה.

בפועל, הגדלת חזה בחזה נפול ללא התערבות נוספת תגרום למראה מוזר של השדיים עם מלאות בחלקו העליון והמרכזי של השדיים אך הפטמה והעטרה יהיו נמוכות ונפולות ולא במרכז השד כפי שאמור להיות.

הקטנת חזה (הן מבחינה רפואית והן מבחינה אסתטית) מתאים לנשים עם שדיים גדולים וכבדים שרוצות להקטין את השדיים. כל הניתוח הקטנת חזה משלב בתוכו גם הרמה של החזה.

כל מטופלת במרפאת אסטרה מדיקל המועמדת לניתוח לשיפור מראה החזה (הגדלת חזה / הקטנת חזה / הרמת חזה /  Autoaugmentation) עוברת הערכה ואבחנה מדויקת של הבעיה, בדיקה לשלילת גוש חשוד בשד, מדידות מדויקות של השדיים וקביעת מיקום וגודל יותר אסתטי של הקומפלקס פטמה-עטרה.

פגישת הייעוץ

בשיחה עם המטופלת נלקחים פרטים אישיים הכוללת: היסטוריה של סרטן שד, במשפחה, נטיה גנטית רגישויות, עישון, מחלות רקע, תרופות קבועות, ושאיפות המטופלת.

בדיקת המטופלת, כוללת בדיקה לשלילת גושים חשודים בשדיים או בבתי השחי, סימון ומדידה של גודל השד ומיקום הפיטמה.

בסיום הבדיקה ניתן למטופלת מידע האופציות השונות והאפשרויות לניתוח לשיפור מראה החזה, עם איורים ותמונות של אחרי ניתוח וכמובן המלצת המנתח המבוססת גם על התאמה אישית לנתוני המטופלת.

לאחר שהחלטנו על סוג הניתוח ומרכיבו , נציין את הסיבוכים האפשריים ומיקום הצלקות. המטופלת חותמת לראשונה על טופס הסכמה לניתוח שאותו היא לוקחת לעיון בביתה ומחזירה אותו בפגישת ההכנה ותאום הציפיות כשבועיים לפני הניתוח.

לפני הניתוח המטופלת תתבקש לבצע בקופת חולים בדיקות דם ,בדיקות דם US שדיים/ממוגרפיה, +/- בדיקת כירורג שד, וכן לחתום על טופס הסכמה לניתוח (הטופס של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית – ניתן למצוא אותו באינטרנט באתר האיגוד).

פגישת הכנה/תיאום צפיות וצילומים

בפגישה זו המנתח עובר על תוצאות הבדיקות (דם, אולטרסאונד/ממוגרפיה וכו’) שאותן ביצעה המטופלת. המנתח עובר עם המטופלת שוב על אופי הניתוח, סיבוכים אפשריים ומיקום הצלקות.

פגישה זו היא  הזדמנות נוספת לשאלות ולתאום ציפיות. בפגישת ההכנה נצלם ללא פנים את השדיים  ונשמור במחשב המרפאה בלבד.

יום הניתוח

טרם הניתוח המטופלת עוברת סימון של המעטפת של השד בעמידה (מרחק הפטמות מהקפל התת שדי, מיקום , קוטר, וגודל חדש של קומפלקס פטמה-עטרה).

ישנה חשיבות רבה בסימון המטופלת בעמידה טרם הניתוח מאחר שבמהלך הניתוח המטופלת שוכבת עם שינוי במידות.

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ואורך בין שעתיים לשלוש שעות.

במהלך הניתוח החתכים מתבצעים לפי הסימון המקדים, מניידים רקמת שד ממקום אחד של השד למקום חדש בו חסר נפח.

בנוסף, מתבצעת במקביל גם הקטנת העטרה בפרופורציה לגודל ומבנה השד לקבלת תוצאה יותר אסתטית.

טכניקת הניתוח הרמת חזה ללא שתלים – Autoaugmentation

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, מתן אנטיביוטיקה תוך ורידי, הזרקת הרדמה מקומית אל אזור הניתוח, סימון קוטר העטרה החדש 4-4.5ס”מ לפי מבנה וגודל השד המיועד.

במהלך הניתוח רקמה מהקוטב התחתון של השד מועברת לקוטב העליון של השד ומקובעת אחורית לפטמה ומעליה על מנת ל”חקות” שתל סיליקון. שימוש בתפרים נסתרים ונמסים. חבישה אלסטית (מעט לוחצת) של השדיים.

בסיום הניתוח המטופלת עוברת להשגחה במחלקת ההתאוששות למשך כשעה,  ולאחריה עוברת למחלקה להשגחה, שם היא יכולה לפגוש את המלווה שלה.

לאחר השגחה ולאחר שהמטופלת התאוששה, שתתה, אכלה ומרגישה טוב יותר אני דואג לבוא לבדוק אותה ולשחררה לביתה עם הנחיות שחרור ברורות ועם מספר טלפון אישי שלי ושל מתאמת המרפאה תוך הנחייה להתקשר עם כל בעיה שצצה בכל שעה ביום/לילה.

על המטופלת לחזור הביתה עם מלווה, אין לנהוג לאחר הניתוח (ביום הניתוח).

לאחר הניתוח

המטופלת לרוב יוצאת הביתה עם חבישה שאותה מורידים לראשונה כעבור יומיים במרפאה המוחלפת בחזיית ספורט (חזייה שהפתח שלה מקדימה והיא ללא ברזלים).

את החזייה צריך ללבוש במשך 6 שבועות 24/7 למעט מקלחות ולאחר מכן בשלושה חודשים הראשונים רק בעת פעילות גופנית מאומצת.

ביקורת חוזרת מתבצעת כעבור שבועיים, 6 שבועות, 3 חודשים, חצי שנה ושנה לאחר הניתוח.

חזרה לפעילות גופנית מאומצת בהדרגה כעבור 3 שבועות.

התוצאה הסופית מתקבלת כ- 3 חודשים לאחר הניתוח.

לסיכום

הרמת חזה עם שתל (augmentation-mastopexy) עדיין נחשבת השיטה המקובלת יותר לתיקון צניחה של השדיים ולהחזרת נפח לשד.

לעומת זאת, autoaugmentation הינה שיטה טובה לשיפור הקונטור של השדיים, ללא שינוי בגודל השדיים (ללא שימוש בשתלי סיליקון).

יתרונה בכך שנמנעים הסיבוכים שעלולים לנבוע משתלי סיליקון ובאפשרות לבצע הרמת חזה בנשים שאינן רוצות להחדיר לגופן שתלים.

לכל אישה מבנה גוף שונה, בעיה שונה, רצון שונה וציפייה שונה מהניתוח. לכל אחת מותאם הטיפול המתאים על מנת למלא אחר ציפיותיה..

מומחי ASTRA MEDICAL לניתוחי חזה

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×