חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניתוחי אוזניים – ניתוח הצמדת אוזניים

הניתוח הפלסטי השכיח והמתאים ביותר לאלו אשר סובלים מאוזניים בולטות הוא ניתוח הצמדת אוזניים. זהו הטיפול היחיד הקיים היום להצמדת האוזניים. מטרת ניתוח זה הוא להצמיד את האפרכסות אל הקרקפת ובמקרים מסוימים להקטין את גודלן.
אוזניים בולטות הן בעיה מולדת ומשמעותה אי יצירה של הקפל הפנימי של האוזן. מטרת ניתוח הצמדת אוזניים היא ליצור קפל זה.  ניתן לנתח את הילד עם גמר הצמיחה של האוזניים, כלומר מגיל 10-8 ואילך, וכאשר הילד מביע רצונו בניתוח.

ניתוח הצמדת אוזניים ב-ASTRA MEDICAL
ניתוח הצמדת אוזניים ב-ASTRA MEDICAL

 

הכרה מדוקדקת של אנטומית האוזן וניסיון עשיר בתחום, הינם המרכיב החשוב ביותר בתכנון ניתוח אוזניים בכלל והצמדת אוזניים בפרט. ההחלטה בבחירת טכניקת הניתוח ותכנון שלבי הניתוח מתקבלים רק לאחר אבחון מצב האוזניים ושיחה של המנתח עם המטופל.

 

בניתוח אוזניים ניתן לתקן עיוותים נוספים כמו הקטנת אוזניים גדולות, טיפול באוזניים לא סימטריות, תיקון והקטנת תנוכי האוזן. במהלך הניתוח מעצבים את האוזניים ומתאימים אותן למבנה הפנים.

 

ניתוחי אוזניים

ניתוח אוזניים מתבצע בהרדמה מקומית ונמשך כשעה וחצי. ניתן להרדים את האוזן עוד לפני כניסת המנותח לחדר הניתוח, כך שבזמן הניתוח המטופל נינוח ומשתף פעולה.

בניתוח נעשה חתך אליפטי מאחורי האוזן. על מנת למנוע דימום, נסגרים כלי דם קטנים והסחוס נחתך ונחרץ כדי לאפשר לו להתקפל אחורנית. מספר תפרי ניילון שקופים וקבועים מקבעים את הקפל. החתכים בסחוס נסגרים עם תפרי ניילון, אשר מוסרים לאחר הורדת החבישה.

התוצאה הרצויה בניתוח להצמדת אוזניים היא מיקום נכון של קפל האנטי-הליקס, ושחזור גודל המתאים לקונכייה. המטרה היא להביא לידי כך שהאוזן לא תהיה רחוקה מהראש מעל כ- 20 מ”מ.

בניתוח אוזניים המטופל לא חש בכאב, לא במהלך הניתוח ולא לאחריו. אם קיימת תחושת כאב יש להודיע מיד לרופא.

 

מאיזה גיל ניתן לעשות ניתוח הצמדת אוזניים?

את הניתוח ניתן לעשות כבר מגיל 8. בגיל זה האוזן מסיימת את צמיחתה. כמובן שנבדוק את המטופלים אם הם בגיל צעיר מוכנים לניתוח ונבדוק את מידת המוטיבציה שלהם ואת הציפיות שלהם.

אילו הכנות יש לעשות לפני ניתוח הצמדת אוזניים?

לפני הניתוח נכין את המטופל למהלך לאחר הניתוח שכולל חבישה גדולה ושהייה בבית למשך שבועיים עם החבישה.

האם יש הגבלות לאחר ניתוח הצמדת אוזניים?

ההגבלה העיקרית היא החבישה הגדולה שאיננה מאפשרת הופעה בציבור, וכמובן מנוחה.

ניתוחי אוזניים – התאוששות והחלמה

בתום הניתוח מתעורר המטופל עם חבישה סביב כל הראש. הסיבה לחבישה הממושכת היא מבנה הסחוס, שמצד אחד הוא רך ומצד שני נוטה לחזור למצבו הקודם.

כדי לייצב את המבנה החדש שלו, אנו חובשים את האוזן ומחכים כשבועיים להיווצרות רקמת צלקת שתחזק את התפר.

כשבועיים לאחר הניתוח מסיר הרופא את החבישה ואת התפרים מאחורי האוזן. האוזניים החדשות אדומות ורגישות מעט, אך ניתן לראות מיד את השיפור במראה. ייקח זמן עד שהמנותח יתרגל למראהו החדש.

בתקופה שלאחר ניתוח אוזניים מומלץ לישון בלילה עם סרט מגבת אלסטי (הניתן לרכישה בחנויות ספורט), שכדאי להכין מראש לפני הביקורת השנייה.

מתי ניתן לראות את תוצאות הניתוח?

את תוצאות הניתוח נראה מיד לאחר הסרת החבישה אבל האוזניים יהיו מעט אדומות וגם יש צורך בשימוש בסרט תומך בעיקר בשינה בלילה כדי למנוע נזק לאזור המנותח.

האם הצלקות נראות לעין לאחר הניתוח?

הצלקות בניתוח זה הן בעיקר אחוריות והן מחלימות יפה וגם הצלקות הקדמיות הן דקות ועדינות.

ניתוחי אוזניים – סיבוכים אפשריים

זיהום או דימום – למתן אנטיביוטיקה ומענה צמוד לאחר הניתוח חשיבות רבה. כללים מוקפדים ביותר של סטריליות נשמרים ונרשמת אנטיביוטיקה.

עם זאת, בשל אספקת דם נמוכה נוטה הסחוס להזדהם ומרגע שזה קורה קשה מאד להתגבר על הזיהום. תחושת כאב אחרי הניתוח באוזן אחת יותר מאשר בשנייה היא אינדיקציה ראשונית לזיהום או לדימום. ביקורת וטיפול מוקדם בזיהום יפתור את הבעיה.

התוצאות בהצמדת אוזניים בולטות מרשימות ביותר. ילדים ומבוגרים שעברו ניתוח לתיקון אוזניים בולטות חוזרים להרגיש טוב גם מבחינה חברתית, המוטיבציה שלהם גבוהה, ורבים מעידים על שיפור בהרגשתם ועל כך שאינם מושכים עוד תשומת לב ולעג.

אסטרה מדיקל בראשות ד”ר רוזנברג-הגן עומדת לרשות המטופלים בכל שלבי הניתוח ועד להחלמה הסופית. הצוות המיומן ערוך לתמיכה ומעקב אישי המותאם לכל מנותח.

ניתוח אוזניים - ד"ר ביאנקה רוזנברג-הגן

ניתוח הצמדת אוזניים – תמונות לפני ואחרי

תמונת ילדה לפני ואחרי ניתוח הצמדת אוזניים
תמונת ילד לפני ואחרי ניתוח הצמדת אוזניים באסטרה מדיקל
ילדה שעברה ניתוח הצמדת אוזניים
לפני ואחרי ניתוח הצמדת אוזניים

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×