חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הזרקות שומן

כיום אנשים מעוניינים בפרוצדורות שמרניות בעלות זמן החלמה קצר ובעל סיכונים מועטים.

בניגוד למה שחשבו בתחילת המאה הקודמת, כאשר נשים ניסו להזריק שומן כדי להגדיל את השדיים הוכח כי השומן שהוזרק נספג בפרק זמן של קרוב לשנה.

הטכניקה של שאיבת השומן, עיבודו וצורת הזרקתו התפתחו ושונו בהתאם ולכן הצליחו לגרום להזרקות שומן שהן עמידות ואפילו הוכח כי השומן שהוזרק יכול לגדול עם העלייה במשקל של המטופלת, אפקט שלעיתים רצוי במיוחד במקרים של עיצוב השד או הגוף .

תהליך שאיבת שומן והזרקתו

ראשית יש לשאוב את השומן מהאזורים המתאימים לשאיבה, השאיבה תתבצע בלחץ לא גבוה כדי לצמצם את מידת הטראומה. לאחר מכן יש לעבד את השומן בצנטריפוגה להפרדת המרכיבים ולהשאת תאי השומן “הנקי”.

ההזרקה תתבצע באמצעות מכשירים דקים כדי להכניס כמויות קטנות – טיפות בכל אזור כדי שהשומן המוזרק יקבל אספקת דם וייקלט.

במקביל יש להכין את האזור המקבל. לדוגמא: בהזרקות להגדלת שדיים יש להשתמש במכשיר מסוג ברווה המנפח בלחץ שלילי את האיבר המוזרק וגורם לשומן להיכנס לאזורים מורחבים ברקמה .

קיימת חשיבות מרובה בהכנת האזור המקבל, במיוחד בשחזור שד עם הזרקת שומן ובמיוחד ברקמה שעברה הקרנות.

צריך לבצע (עם מכשיר מיוחד) חורים קטנים המפרידים את הרקמה המצולקת “ריגוטומיות “(ע”ש ריגוטי ממציא השיטה), רק לאחר הפרדת הצלקת והרחבת הריקה יש להזריק את השומן להשגת תוצאות אפקטיביות.

התוצאות שנצפו בקליטת השתל הגיעו ל-80% וניתן להשיג הזרקות קולטות בנפח של עד 300 סמ”ק לסבב הזרקות אחד.

תוצאות נפלאות הושגו בשדיים בצורת צינור Tuberous Breasts לאחר הרחבה והזרקה שהיא בחלקה תת עורית ובחלקה מעל השריר.

תוצאות מרשימות הושגו גם בשדיים מעוותות לאחר כריתות חלקים, למפקטומיה והקרנות .ניתן להשלים את החלק “החסר” בשד עם הזרקות שומן ולהשוותו לצד השני. לאחר הזרקת השומן נצפה גם שיפור ניכר בצלקת הלמפקטומיה .

המקטרגים לשיטה זו טענו שאולי ההזרקות הללו בשד יכולות להיות מסוכנות ואולי אף לגרום להתפתחות לא שפירה – הנחות אלו הוזמו במחקרים שהוכיחו שאין ממש בטענה זו .

כמו כן הועלתה הטענה של מיסוך אמצעי ההדמיה שלא יוכלו לראות או לאבחן התפתחויות ממאירות בשדיים בעתיד- וגם טענה זו לא התקבלה.

הרדיולוגים מסוגלים להבחין בין רקמת השד לשומן שמוזרק. כמו כן האזור שבו מוזרק השומן ברוב המקרים היא ברקמת השומן שמעל השד ללא פגיעה בשד עצמו .

בכל הנוגע לשיפור מראה השד הזרקות שומן מומלצות במקרים הבאים:

  • שחזור כריתת שדיים מלאה או חלקית
  • תיקון שד מוקרן
  • השוואת שדיים לא סימטריות
  • הגדלת שדיים קטנים ללא שתלים
  • תיקון הגדלות עם שתלים שיש להם כוויצה (קונטרקטורה)
  • תיקון שדיים צינורית – Tuberous Breasts
  • הרמת שדיים ללא צלקת במקרים המתאימים
  • תיקון התכווצות ושיפור מראה של צלקות והצטלקויות הקרינה בשד -ניתן להחליף שתלים ולהזריק סימולטנית גם שומן לתקון ועיצוב צורת השד

אזורים אחרים

  • הזרקת שומן לפנים – בעת איבוד נפח בזקנה נעשת ב- 80% מהמטופלות אחרי גיל 60. הזרקה זאת לא רק נותנת מראה צעיר בגלל הנפח אלה גם מתקנת את איכות העור לעור בהיר יותר וחלק. כל זה נגרם בגלל שעם השומן מוזרקים גם תאי גזע הגורמים לצמיחה מחודשת של כלי דם קטנים, המזינים את העור.
  •  הזרקת שומן לצלקות – משפר משמעותית את מראה הצלקות והעיוותים שנוצרים בגינן. גם כאן יש השפעה של תאי הגזע לצמיחה מחודשת של כלי הדם.
  •  הזרקת שומן לעכוזים – נעשית באינדיקציות מתאימות במיוחד. באנשים שמנים בהם נשאב השומן מאזורים שונים (בטן, מותניים), ניתן להחזיר שומן לפי רצון המטופל/ת לישבן. המראה שמתקבל הוא ישבן עגול “חצוף”.

הזרקות שומן לטיפול בצלקות

בעקבות התפתחויות של טכניקות להזרקות שומן התגלתה תופעה נוספת ליצירת הנפח שהוא שיפור עצום במראה צלקות ישנות שקיימות מזה זמן רב. הזרקות השומן אשר נזנחו בתחילת המאה הקודמת בגלל שהגיעו למסקנה שהשומן לא נותר לטווח ארוך.

קולמן וחברו הוכיחו תיאוריה שמובן שכדי שהשומן ייקלט יש להזריקו בכמויות קטנטנות כדי לאפשר חיוניות של התאים על ידי מעבר של חמצן והקלטות של התאים מנוזלי הרקמה שמסביבו ולאפשר צמיחה של כלי דם קטנים על ידי התמיינות של תאי אב שהם SVF -צמיחת כלי דם ויצירת חומרים מסדרת החומרים המסייעים בריפוי פצע גורמים לשיפור קליני ניכר במראה הצלקות ובהתרככות הצלקת.

שיפור נוסף ניתן לראות גם בהזרקות שומן בפצעים כרוניים קשיי ריפוי בעיקר בגפיים תחתונות. הזרקה של תאים המתמיינים לתאי כלי דם וצמיחה של כלי דם קטנים נוספים לתוך הרקמה הדלקתית בכל פצע שהוא קשה גורמת לסגירת פצעים שרופאים ומטפלים נואשו מהם.

הטכניקה מבוצעת על ידי הזרקת תאי שומן בבסיס הפצע כל 3-4 חודשים.

הרעיון של הזרקות שומן לפנים עם צלקות אקנה עם השקעים העמוקים במיוחד על ידי יצירת טראומה לאזור בדקירות מחט ולאחר מכן הזרקת שומן אשר מש/פרת את מראה החטטים הבולטים.

שיטה זו יכולה להיות פתרון הולם לשיפור מראה עור הפנים. כמו כן ניתן להוסיף להזרקות השומן את טיפול הפרקשונל – 1540 לייזר – אשר יסייע גם הוא בהצטלקויות ובשקעים העמוקים.

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×