חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול במומים מולדים

מומים מולדים – סוגי מומים

קיימים סוגים רבים של מומים מולדים וקצרה היריעה מלפרט את כולם. המאפיין מומים מולדים המטופלים ע״י הכירורגיה הפלסטית הוא חסרים ועוותים של הרקמה הרכה. המומים המולדים המפורסמים והשכיחים הינם :

שפה וחיך שסועים – חיך ושפה שסועים חייבים בטיפול כבר מהלידה המשפחה תקבל הסבאר מפורט  על הדפורמציה עזרה בהאכלה תוכנית טיפולית עתידית והדרכה צמודה.

.שפה שסועה ננתח בדרך כלל בגיל 3 חודשים

חיך שסוע ינותח מאוחר יותר לקראת שנה. כל הטיפולים בילדים אלו מבוצעים בצוות מיוחד המורכב מכירורג פלסטי פה ולסת, א.א.ג  עןבדת סוציאלית ומעבדה לבדיקת השמיעה

שומות מולדות – כוללות גם כתמי לידה. קיימות שומות גדולות המכסות אזורים נרחבים בגוף או בפנים – שומות אלו מחייבות טיפול והתייחסות לא רק מהבחינה האסתטית, אלא גם מהביחנה הרפואית.

 גידולים מולדים ברקמות רכות – גידולים בכלי הדם, השרירים וכלי הלמפה. התייחסות מבוצעת לפי המיקום והפגם האסטתי או התיפקודי.

 מומים בכפות הידיים או הרגליים – מומים אלו המתבטאים בחסר או בעודף של אצבעות, בחסרים של גידים או בחסר של עצם. כל אחד ממומים אלו מחייב ניתוח בהרדמה כללית או מקרומית לפי גילו של המטופל.

תכנון ובצוע מדויק של ניתוחים אלו מאפשרים תוצאה טובה – הן אסטתית והן תפקודית. ליווי ומעקב צמוד אחרי הניתוח הכרחיים להשגת תוצאה תיפקודית טובה.

 תופעה הנקראת סינדקטיליה SYNDACTLY – אצבעות כף יד או רגל צמודות, מטופלת בדרך כלל ע״י ניתוח המבוצע מוקדם בכדי לא לפגוע בצמיחת האצבעות.

PROTROODING EARS’ BAT EARS’ ABSENT EARS – אנו מנתחים ילדים עם פגם של התפתחות האפרכסת (ראו הרחבה בדף ניתוחי האוזניים). האתגר הגדול ביותר הוא ליצור אפרכסת יש מאין.

מומים מולדים – דרכי טיפול

הטיפול במומים מולדים הוא פרוצדורה מורכבת, היות והטיפול הניתוחי מחייב ידע ומיומנות באנטומיה של האזור המטופל ובמגוון הטכניקות לביצוע בתחום הכירורגיה, כגון מיקרו-כירורגיה, העברת רקמות וכלי דם וחיבורם מחדש, שחזור רקמות חסרות או פגועות, בניית עצם, השתלת סחוס, עצם ,עור והעברת שרירים וגידים.

הצוות המטפל חייב להיות מיומן בתחומים השונים: מנתח בעל ניסיון רב בפרוצדורות ספציפיות אלו וגישה מיוחדת לילד המנותח, מרדים הבקי בהרדמה מיוחדת לילדים ובני נוער וצוות אשפוז מנוסה וערוך לטיפול בילדים.

המרכז בירושלים בנוי בצורה רב צוותית ומקיים שיתופי פעולה עם רופאי עור, רופאי שיניים, פה ולסת, ועוד.

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×