חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבחון וטיפול בגידולי עור

אין להקל ראש בגידולי העור השונים חלקם שפירים אבל רבים מהם הם גידולי עור ממאירים. שכיחותם של גידולי עור ממאירים המאובחנים בישראל מידיי יום גבוהה במיוחד בשל השילוב בין קרינת שמש חזקה בכל עונות השנה ומוצאם האירופאי/אמריקאי של חלק מהאזרחים, המאופיין בעור בהיר ורגיש.

קיימים שלושה סוגים של גידולי עור: גידולים שפירים, גידולים טרום ממאירים וגידולים ממאירים.

גידולים טרום ממאירים:

סולר קראטוזיס: גידול עור שכיח המתבטא בשטח עור קטן, אדום ומחוספס, המופיע בעיקר באזורים החשופים לשמש.
נבוס דוספלאסטי: נקודות חן עם פיגמנטציה כהה ולא סדירה.

גידולים ממאירים (סרטן העור)

מתחלקים ל- 3 קטגוריות עיקריות:

◊  קרצינומה של תאי הבסיס (Basal Cell Carcinoma)  : גידול סמי ממאיר, הסוג השכיח ביותר של סרטן העור. למעלה מ 90 אחוזים מהגידולים מסוג זה מופיעים באזורים החשופים לשמש.

בקרב כהי עור ושחורים גידול מסוג זה נדיר. למרות שלרוב הגידול אינו שולח גרורות, הזנחתו עלולה לגרום לעיוות קשה בעור הפנים ולעיתים נדירות ביותר גם למוות.

◊  קרצינומה של תאי הקשקש (Cell Carcinoma Squamous) : הסוג השני בשכיחותו של סרטן העור. רוב הגידולים מתחילים מנגעים טרום ממאירים, הנקראים סולר קראטוזות. גידולי תאי הקשקש מופיעים בעיקר באזורים החשופים לשמש.

כאשר גודלם קטן מ- 2 ס”מ קוטר הם אינם שולחים גרורות, אך בגידולים גדולים יותר קיימת התפשטות לבלוטות הלימפה.

◊  מלנומה Malignant Melanona : הגידול העורי הממאיר והמסוכן ביותר שמקורו בהתרבות לא מבוקרת של מלנוציטים (התאים שמייצרים את המלנין האחראי לצבע של העור שלנו), בשלבים המתקדמים גידולים אלו שולחים גרורות.

רוב המלנומות נראות כ”נקודות חן” חומות או שחורות שעברו שינוי. הנטייה לפתח מלנומות נפוצה בעיקר בקרב בהירי עור, בעלי נקודות חן מרובות ובעלי היסטוריה משפחתית של מקרי מלנומה.

גידולי עור-אבחון מוקדם

אבחון מוקדם של הגידולים יוביל לריפוים המלא ולפיכך חשיבות רבה למעקב חצי שנתי או שנתי ע”י רופא מנוסה באבחון, באמצעות צילומים פוטוגראפיים, הגדלה אופטית ודפי מעקב קבועים להשוואה.

אסטרה מדיקל מבצעת ניתוחים לכריתה של גידולים מכל הסוגים ועובד עם מעבדה פתולוגיות לאבחון השוליים של הכריתות באופן מיידי (מוס (MOHS- חתך קפוא) או בתשובות סופיות. הניסיון רב השנים מאפשר שחזורים מוצלחים של חלקים שונים בפנים ובגוף ומזעור של הצלקות למראה אסטטי יותר .

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×