חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרמת חזה ללא שתל/ים

בעבר הרמת חזה דרשה ברוב המקרים הכנסת שתל לחזה על מנת לייצבו. עם השנים הבינו כי ניתן לעשות הרמת חזה ללא שתלים, למעשה בניתוח אוספים מקסימום מרקמת השד שנמצאת בתוך מעטפת עורית הדוקה ומהנפח הפנימי מעצבים למראה אסתטי.

למי מתאים לניתוח הרמת חזה ללא שתל?

נשים המעוניינת במראה טבעי ואינן מעוניינות בשתלי סיליקון. לרוב הניתוח יתאים לנשים בעלי חזה גדול ובשרני, המכיל בתוכו רקמה בכמות המספקת לעבוד איתו. לנשים בעלי חזה קטן או ללא נפח יהיה צורך להוסיף שתל סיליקון.

ניתוח הרמת חזה ללא שתלים מעניק מראה טבעי של השדיים ובכך האידיאל שלו. התוצאה שמתקבלת היא טבעית, קשה להבחין וההחלמה מהירה.

הליך ביצוע ניתוח הרמת חזה ללא שתלים

בפגישת הייעוץ הראשונה הרופא ילמד על הרקע של המטופלת מצב בריאותי ולאחר מכן, הרופא יבדוק את מצב החזה ואת התאמתך לסוגי הניתוח השונים. הרופא יקבע את סוג הניתוח המתאים בהתאם למצב השדיים ובסיום הבדיקה המטופלת תקבל הפניה לביצוע בדיקות הכנה לקראת הניתוח

הבדיקות הנדרשות לניתוח הרמת חזה ללא שתל הוא ככול ניתוח:

ביוכימיה בסיסית, ספירת דם, תפקודי קרישה, אק”ג, הדמיה של השדיים.

חשוב לציין כי מגיל 40 ומעלה יש לבצע גם ממוגרפיה (מתחת לגיל 40 ניתן להסתפק באולטרסאונד, לשיקול הרופא). במידה ויש היסטוריה של סרטן שד במשפחה עלייך לעדכן את הרופא.

ניתוח הרמת חזה ללא שתלים

בניתוח הרמת חזה ללא שתלים, אורך כשעתיים ונעשה בהרדמה מלאה הרופא יסיר את עודפי העור, ירים את הרקמות מקטין את העטרות שהתרחבו עם השנים ויעצב את החזה. המטרה היא להיעזר בנפח החזה הקיים על מנת לשמור על מראה אסתטי של השדיים ובמטרה לגרום לחזה הרפוי המדולדל והצנוח לחזור להיראות צעיר זקוף וגאה כפי שהיה לך בצעירותך.

בסיום ניתוח הרמת חזה ללא שתל מתבצע תפירה מדויקת באמצעות חוטים נספגים שלאחריו הסימנים הנותרים לאחריו הינם עדינים מאד. התפרים ממוקמים סביב העטרה, בקו אנכי ממנה כלפי מטה ולאורך קפל השד. כך שעם הזמן יהיה קשה להבחין בהם.

בשלב הסופי יישארו נקזים בצדי החזה הצמודים לגוף שתפקיד לנקז נוזלים ועודפי דם מאזור הניתוח. החזה יהיה חבוש בתחבושת מיוחדת שתישאר במקומה למשך שלושה ימים ראשונים.

ניתוח הרמת חזה ללא שתל הוא ניתוח יחסית לא כל כך כואב. אבל במקרה של כאבים ניתן לקחת כדור נגד כאבים. זמני ההחלמה הם לרוב שלושה עד ארבעה ימים, לאחר שלושה ימים ניתן להסיר את התחבושת ותלבשי חזיית החלמה המותאמת לך. ורק לאחר שבועיים ניתן יהיה להסיר את הפלסטרים מהתפרים. ניתן לחזור לעבודה שאינה פיזית לאחר עשרה ימים. לפעילות ספורטיבית מלאה ניתן לחזור לאחר חודש וחצי.

המגבלה העיקרית אחרי הניתוח היא שאסור להתאמץ מדי ואסור לרוץ, לקפוץ ולטלטל את השדיים עד שהכול מתרפא היטב. יש ללבוש חזיית החלמה למשך מספר חודשים.

סיכונים האפשריים

ככל ניתוח יש את הסיכונים הכרוכים בהרדמה. מעבר לכך יתכנו סיכונים שונים:

אסימטריה – לכל אישה יש אסימטריה שאינה מורגשת, המנתח יבצע את הניתוח בצורה מדויקת להשגת מראה סימטרי, וברוב המקרים התוצאה המושגת היא סימטריה אופטימלית. אבל יתכנו מקרים שיהיה חוסר סימטריה שאינו מורגש ויש לקחת זאת בחשבון.

צלקות לא יפות – לאחר הטיפול המטופלת מקבלת משחה לצלקות, לרוב הצלקות מתאחות יפה, אבל תמיד קיים הסיכוי שיהיו צלקות גסות ומכוערות. אין לדעת איך כל אחת מחלימה, ברוב המקרים נשארים צלקות עדינות מאוד.

נמק של הפטמה – במהלך הניתוח המנתח מקטין את הפטמה שהתרחבה עם השנים, אבל ככל שיש להרים יותר את השד והפטמה יש חשש לפגיעה באספקת דם לרקמה, סיבוך זה נדיר מאוד.

אובדן תחושה בפטמה יכול להיות מיד לאחר הניתוח ורק כ- 15% המצב יישאר קבוע. אם לעומת זאת מסירים רק עודפי עור, נדיר מאד לפגוע בתחושה.

זיהום או דימום – נדיר ביותר ועד היום כ – 1% בלבד מכל המנותחות

חשוב לדעת כי עישון סיגריות הינו גורם סיכון משמעותי ביותר העלול להכשיל את הצלחת הניתוח. אם את מעשנת תתבקשי להפסיק לעשן לפחות חודש מראש ועד חודש אחרי הניתוח לפחות.

לסיכום, ניתוח הרמת חזה ללא שתל הוא ניתוח מוצלח שהתוצאה שלו נשמרת לאורך שנים, השדיים נשמרים יפים לאורך השנים גם אם הם מעט ישקעו.

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×