Search
Close this search box.

ניתוח לטיפול בליפאדמה

מהי ליפאדמה?

ליפאדמה היא תופעה של הצטברות שומן פאתולוגי באזורים ספציפיים בגוף ובעיקר בפלג הגוף התחתון. 

מראה הליפאדמה הוא טיפוסי, מאופיין בכפות רגליים עדינות ופלג גוף עליון עדין אך גדילה מפלצתית ומעוותת של עכוזים ירכיים ושוקיים. זוהי לא רק בעיה אסתטית אלא גם תפקודית קשה אשר מגבילה בהתנהלות היומיומית וגם בהליכה. התופעה מחמירה עם הזמן ויכולה להגיע במקרים קיצוניים אף לצורך בכסא גלגלים. 

מטרת הטיפולים בעצם להגביל את התפתחות המחלה ולעצור את התהליך שהולך ומחמיר. 
הסיבה לתופעה זו עדיין לא מובנת. היא מופיעה בעיקר בנשים ולכן התיאוריה הרווחת היא שהתפרצות המחלה נובעת בעכבות שינויים הורמונליים, שכן התופעה מתחילה עם גיל ההתבגרות ומחמירה אחרי לידות. בנוסף, העובדה שהתופעה מופיעה אצל מספר בנות משפחה מחשידה לאיזו התוויה גנטית. 
החומרה של התופעה מחולקת ל-4 קטגוריות מ-1-4 (ספרות רומיות) וכאמור מחמירה עם העלייה בגיל. 
התסכול הגדול ביותר הוא שלא ניתן למנוע את המחלה, והתהליך הולך ומתקדם. חוקרת בשם קרן הרבסט שחקרה את התופעה נותנת טיפולים בדיאטה מיוחדת, חבישות לחץ, ומסאז’ לימפתי כדי להאט את התפתחות המחלה אך ההשפעה הגדולה ביותר על התקדמות התהליך היא בניתוח. 

דרכי הטיפול בליפאדמה

ניתוח:
הניתוח הוא ניתוח רפואי. אין לו מטרות אסטתיות וקשה להשיג תוצאה אסטתית בניתוח כזה. אנו מציינים בפני המטופלות שמטרת הניתוח היא לעצור את התהליך ולמנוע פגיעות בשלד – עמוד השדרה והברכיים ולשפר את איכות החיים ומקלים באופן משמעותי את הכאבים בתנועה.
הניתוח הוא בעצם צורה של שאיבת שומן עם מכשיר bodyjet אשר מזליף נוזל לתוך הרקמות השומניות ע”מ לדלל את תאי השומן הפאתולוגי ולהקל על שאיבת השומן הקשה. הניתוח מבוצע בהרדמה מקומית בעיקר עם מעט טשטוש.
הניתוח הוא ניתוח חיצוני והסיכונים בו הם מעטים. יש לתת אנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום ולתת תרופות מדללות כדי למנוע פקקת ורידים. 
לפני הניתוח נפנה את המטופלת לביצוע בדיקות הכוללות בדיקות דם, בדיקה של רופא ורידים ע”מ לבדוק את המערכת ונכין את כל הדרוש לניתוח בעיקר: חבישות לחץ ומחוך.
לאחר הניתוח יש ללבוש מחוך מיוחד למשך שבוע ולעיתים יותר. יש להתחיל במסאז’ים למפתיים אחרי הניתוח לפי הוראת הרופא, ולהרבות בהליכה ובתנועה.
זמן ההחלמה מניתוח כזה בממוצע כ-3 שבועות. במקרים קשים יש צורך בניתוח משלים שני כדי לשאוב אזורים שלא טופלו בשאיפה להקטין את מצבורי השומן הפאתולוגי המכאיב למינימום.
אין ספק שניתוח כזה נחשב בעיני המטופלות כניתוח שמציל איכות חיים וחיים בכלל. 

מומחי ASTRA MEDICAL לטיפול בליפאדמה

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן

ד"ר בנימינה רוזנברג-הגן מנתחת פלסטית בירושלים ותל אביב

ד"ר ברק סטוצ'ינר

ד"ר ברק סטוצ'ינר מנתח פלסטי מומלץ

ד"ר אסתי הרשקוביץ-כהן

ד"ר אסתי כהן מנתח פלסטית מומלצת

יצירת קשר

השאירו עכשיו פרטים לקביעת פגישה או קבלת מידע ונחזור אליכם במהירות:

×